Inventariseren
Stap 1: Inventariseren
We starten met een inventarisatie (quickscan) met de directie / management van de organisatie. De organisatie wordt volledig doormidden gezaagd. Voor de quickscan ontvang je van mij een vragenlijst om inzicht te krijgen in de vraagstukken die er op dit moment zijn binnen de organisatie.
Wat gaan we doen?
- De inhoud van een quickscan is altijd maatwerk. De vraagstukken worden besproken, maar ook behandelen we vragen als:
- Wat is je missie en visie?
- Wat zijn je doelstellingen?
- Is de omzet goed verdeeld over verschillende klanten?
- Heb je continuïteit in de werkstroom voor je medewerkers?
- Wat doen jullie nu aan marketing?
Wat levert het je op?
Na een dagdeel heb je in beeld waar winst valt te behalen in jullie organisatie. Waar je je focus op moet leggen. Het is een startpunt om te toetsen of een positionerings- en marketing en communicatieplan voor jullie de juiste oplossing is in deze fase van de onderneming.
Met wie?
De quickscan vindt altijd alleen plaats met de ondernemer/eigenaar of het managementteam. Het is immers noodzakelijk om eerst zelf te weten waar je naartoe wilt, voordat je je mensen kunt enthousiasmeren. Medewerkers willen een leider met een duidelijke visie en richting.
Tijdsinvestering
De quickscan neemt een dagdeel in beslag, de vragenlijst die je van te voren ontvangt ongeveer 30 minuten. Het vindt plaats op mijn kantoor in het Hanzepand in Doetinchem. Een andere omgeving dan je eigen werkplek zorgt immers voor een creatieve impuls.
Na de inventarisatie gaan we aan de slag met een strategisch plan.