De strategische sessie vindt plaats met de directie / management en/of andere medewerkers die te maken hebben met sales en marketing. Bij kleinere organisaties raad ik aan om alle collega’s deelgenoot te maken van dit traject. Een bijkomend vaak gehoorde opmerking is namelijk dat deze trajecten bijdragen aan een goede teambuilding.
Tijdens de strategische sessie nemen we alle onderstaande onderwerpen mee.
We starten met een strategische sessie met het management en betrokken collega’s die verantwoordelijk zijn voor marketing en sales. We maken een interne- en externe analyse. Wat maakt jullie bedrijf uniek? Voor welke klanten werken jullie het liefst? Met welke externe factoren moet rekening gehouden worden?
Ook hebben we het uitgebreid over de doelgroep. Wat beweegt ze? Welke vraagstukken hebben ze? We maken uitgebreide persona’s. Hoe exacter je weet wat je doelgroep beweegt, hoe beter en eenvoudiger je je communicatie hier op af kunt stemmen.
Wie kan beter vertellen wat de vraagstukken en behoeftes van jullie klanten zijn dan jullie klanten zelf? Als optie kan een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd worden.
Na de verschillende sessies ga ik aan de slag met een concreet strategisch marketing- en communicatieplan. We maken een afspraak om de eventuele vragen door te spreken. Hierin is opgenomen: een duidelijke positionering en in detail uitgewerkte persona’s. Het marketing- en communicatieplan is volledig uitgewerkt waarna jullie hier direct mee aan de slag kunnen.
Na het strategieplan hebben jullie:
Als extra optie voer ik een klanttevredenheidsonderzoek voor jullie uit. We kunnen namelijk zelf uren besteden aan het doen van aannames waarom jullie klanten bij jullie zijn. Uit een klanttevredenheidsonderzoek komt hele waardevolle informatie. Daarnaast voelt een klant zich belangrijk en gehoord als hij naar zijn mening gevraagd wordt. Zie het als een extra stukje relatiebeheer. De klant wordt bewust door een externe persoon geïnterviewd: ervaring leert dat klanten dan net iets meer vertellen.
Het klanttevredenheidonderzoek is inclusief:
Neem contact met mij op om te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Hanzestraat 1
7006 RH Doetinchem
nienke@marketingvanuitjehart.nl
Marketing vanuit je hart
Hanzestraat 1-19
7006 RH Doetinchem
T:
06-10199031
E: nienke@marketingvanuitjehart.nl
Alle rechten voorbehouden | Marketing vanuit je hart | Privacy | Disclaimer | Website door Frank Brinks Online resultaat