Arbeidsmarktcommunicatie

EMPLOYER BRANDING


Het werven van nieuwe medewerkers is meer dan een vacaturetekst schrijven en op een vacaturewebsite plaatsen. Helemaal in de huidige tijd waarin een enorm tekort is op de arbeidsmarkt.


Arbeidsmarktcommunicatie, ofwel employer branding, richt zich op het in de markt zetten van je bedrijf als werkgever. Het doel is om nieuw (potentieel) talent aan te trekken en huidige werknemers te behouden.


WEET WAT EEN POTENTIËLE KANDIDAAT BEWEEGT


Het kennen van de doelgroep en weten wat men beweegt is essentieel. Ik help je graag met het maken van een strategie om de identiteit, cultuur en sfeer van jouw bedrijf als werkgever neer te zetten.


Ik kijk hierbij naar álle communicatie uitingen. Een werken-bij pagina of website. Social media. Andere (offline) uitingen. Alles voor een aantrekkelijk werkgeversimago. Nieuwe kandidaten solliciteren namelijk graag bij bedrijven die zij kennen en waar zij een goed gevoel bij hebben.

Waarom arbeidsmarktcommunicatie?

Krappe arbeidsmarkt

Goede werknemers zijn schaars. Zéker in een krappe arbeidsmarkt stromen de cv's niet binnen.

Korte dienstverbanden

De 'jeugd van tegenwoordig' bindt zich niet meer voor jaren aan één bedrijf.

Communiceren met jongeren

De nieuwe generatie werkenden wil snel, laagdrempelig en online contact.

Aantrekkelijk werkgeverschap

Zorg dat je medewerkers aan je bindt én dat potentiële werknemers graag bij je willen werken.

Praktijkcase: arbeidsmarktcommunicatie bij Wassink Installatie

Wassink Installatie - Winterswijk


Wassink Installatie (meer dan 100 werknemers) is een familiebedrijf met vestigingen in Winterswijk en Doetinchem. Toen begin 2018 behoorlijk veel vacatures openstonden, besloot Wassink Installatie anders met arbeidsmarktcommunicatie aan de slag te gaan. Het doel: bij de top 5 zitten in de regio.

Lees casus

Wat anderen zeggen

Anderen zeggen over mij dat ik snel structuur en overzicht kan aanbrengen. Dat ik inzicht geef. Kritische vragen stel. Soms confronterend ben.


Marketing vanuit je hart. Iedereen onderneemt op een andere manier. Ik geloof dat je niet 'keihard' en 'zakelijk' hoeft te zijn. Daarom: marketing vanuit je hart. Op een manier wat bij die bij de onderneming past.

Een greep uit mijn opdrachtgevers:

Meer voor MKB

Share by: